Handelsbetingelser


Betaling

Understøttede betalings-metoder/kort

       

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes eller afhentes i butikken.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering/Afhentning

Vi leverer i danmark. dog kun på fastland og brofaste øer.

Varer købt på shoppen

Forsendelsen koster 89 kr.

Samlet køb over 500 kr. leveres fragtfrit.

Leveringstiden efter aftale.

Hvis der ingen er hjemme hvor må varen i givet fald stilles. Den vil blive efterladt i en termokasse med frostelementer.

Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på Fødevarer leveret af Den Madglade
Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende kan ikke returneres pgaf. sundheds- eller hygiejnemæssige årsager.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig håndtering af produktet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Det er vigtigt at du laver en aftale med Den Madglade om reklamation og det videre forløb.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Men kun med forudgående aftale med Den Madglade.
Returvaren sendes til:
Den Madglade

Att.: Sune Dyrehauge
Markhaven 1

5320 Agedrup
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Afbestilling af mad ud af huset.

Ordren er bindende når du har modtaget en bekræftigelse pr. mail.

Ved afbestilling af ordre på mad ud af huset 8 til 30 dage før, opkræves et gebyr på 25 % af den samlede ordre.

Ved afbestilling af ordre på mad ud af huset 3 til 7 dage før, opkræves et gebyr på 50 % af den samlede ordre.

Ved afbestilling af ordre på mad ud af huset 0 til 2 dage før, opkræves det fulde beløb af den samlede ordre.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på Den Madglade har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Den Madglade og opbevares i minimum fem år,
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den Madglade har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Den Madglade er slagtermester Sune Dyrehauge.

Oplysninger afgivet til Den Madglade videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Den Madglade har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Den Madglade via e-mail: post@denmadglade.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Den Madglade på mail post@denmadglade.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk , TLF.41 71 50 00

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@denmadglade.dk

Hvis du vil gå videre med din klage
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til:
Teleankenævnet
Axeltorv 6, 3. sal Th.
DK-1609 København V
Du kan klage til Teleankenævnet via www.forbrug.dk
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse post@denmadglade.dk